۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۵۸

ظرف مدت چهار روز؛

مرگ ۳۰ نظامی در حمله تروریستهای وابسته به داعش به شمال شرق نیجریه

مرگ ۳۰ نظامی در حمله تروریستهای وابسته به داعش به شمال شرق نیجریه

منابع نظامی و غیرنظامی در نیجریه روز یکشنبه از کشته شدن حدود ۳۰ نیروی نظامی دولتی در درگیریها با افراط گرایان وابسته به داعش در شمال شرق نیجریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه نظامی و غیرنظامی در نیجریه روز یکشنبه اعلام کردند که از چهارشنبه گذشته تاکنون در درگیریها با شبه نظامیان افراطی و وابسته به گروهک تروریستی داعش در شمال شرق نیجریه حدود ۳۰ نیروی نظامی دولتی این کشور کشته شده‌اند.

منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که در چهار حمله دستکم ۲۷ نیروی نظامی و ۱۰ تن از اعضای «کارگروه مشترک غیرنظامی» (Civilian Joint Task Force/CJTF) از جمله فرمانده یک یگان کشته شدند.

گفتنی است که فرماندهی ارتش نیجریه تاکنون از اظهارنظر در اینباره خودداری کرده است.

شایان ذکر است که «دولت اسلامی [داعش] در استان غرب آفریقا» که از شاخه‌های داعش در این قاره است، مسئولیت حمله روز جمعه به «مونگونو» را پذیرفت. این گروهک تروریستی اعلام کرد که در حمله روز جمعه ۳۳ نیروی نظامی را کشته و یک نفر را ربوده است.

این در حالی است که به گفته کارگروه مشترک غیرنظامی، در این حمله که حدفاصل مونگونو و «کوکاوا» به وقوع پیوست، حدود ۱۱ تا ۱۵ نیروی نظامی کشته و تعدادی دیگر مفقود شده اند. چهار تن از نیروهای وابسته به کارگروه مشترک غیرنظامی نیز در این حمله جان خود را از دست دادند.

گفتنی است که ظرف ماه‌های اخیر وضعیت امنیتی در سراسر نیجریه از جمله در شمال شرق این کشور به شدت بی ثبات و شکننده بوده است.

کد خبر 5169794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha